کسب درآمد و فروشگاه اینترنتی اخبار دندانپزشکی
close
تبلیغات
ثبت لینک و بنر در اینجا
درآمد عالی با فروش فایل
ایجاد اپلیکیشن اندروید
تبلیغات بنری و متنی
loading...
YourAds Here YourAds Here

اخبار دندانپزشکی

بازدید : 31
چهارشنبه 20 اسفند 1399 زمان : 14:40

برترین‌ دانشگاه‌های دنیا در رشته "دندانپزشکی"
نظام‌ رتبه‌بندی "کیواس"، جدیدترین رتبه دانشگاه‌های جهان در رشته "دندانپزشکی" را منتشر کرد.
به گزارش ایسنا، در رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های جهان که جدیدا توسط نظام رتبه‌بندی "کیواس" منتشر شد، چهار شاخص شهرت دانشگاه، ارزیابی کارفرمایان، تعداد استنادها به ازای هر مقاله و H-index مورد سنجش قرار گرفت.
در این رتبه‌بندی که دانشگاه‌ها برای رشته دندانپزشکی در سال ۲۰۲۱ میلادی هم رتبه‌بندی شدند، دانشگاه‌هایی از کشورهای سوئد، آمریکا و هلند رتبه‌های اول و سوم را به خود اختصاص دادند.
همچنین چند دانشگاه دیگر آمریکایی در میان ۱۰ دانشگاه برتر جای گرفتند.
از نکات قابل توجه در این رتبه‌بندی این است که اسامی دانشگاه‌هایی به چشم می‌خورد که شاید چندان در رتبه‌بندی‌های کلی دانشگاه‌ها رتبه بالایی ندارند،‌ همچنین بسیاری از دانشگاه‌های برتر دنیا در میان ۲۰ دانشگاه برتر برای رشته دندانپزشکی قرار نگرفتند که از بزرگترین غایبین آنها می‌توان به دانشگاه "کمبریج" و دانشگاه "آکسفورد" اشاره کرد.
رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌ها برای رشته دندانپزشکی در سال ۲۰۲۱ میلادی به شرح ذیل است:
۱- دانشگاه "یوتبری"( Gothenburg) سوئد
۲- دانشگاه "میشیگان"( Michigan) آمریکا
۳- مرکز دانشگاهی دندانپزشکی "آمستردام" (ACTA) هلند و دانشگاه "هنگ‌کنگ"( Hong Kong) هنگ‌کنگ "مشترک رتبه سوم"
* هیچ دانشگاهی حائز رتبه چهارم نشد
۵ – کالج "کینگ لندن"( King) انگلیس و دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی "توکیو" (TMDU) ژاپن "مشترک رتبه پنجم"
* هیچ دانشگاهی حائز رتبه ششم نشد
۷ – دانشگاه "کالیفرنیا، سان‌فرانسیسکو"( California, San Francisco) آمریکا
۸ – دانشگاه "هاروارد"( Harvard)‌ آمریکا
۹ – دانشگاه "برن"(Bern) سوئیس
۱۰ – موسسه "کارولینسکا"(Karolinska) سوئد
۱۱- دانشگاه "زوریخ"(Zurich) سوئیس
۱۲- "کالج دانشگاهی لندن"(UCL) انگلیس
۱۳- دانشگاه "سائوپائولو"(de São Paulo) برزیل
۱۴- دانشگاه "کوئین مری لندن"(QMUL) انگلیس
۱۵- دانشگاه "واشنگتن"(Washington) آمریکا
۱۶- دانشگاه "پنسیلوانیا"(Pennsylvania) آمریکا
۱۷- دانشگاه "نیویورک"(NYU) آمریکا
۱۸- دانشگاه "کمپلوتنسه مادرید" (UCM) اسپانیا
۱۹- دانشگاه کاتولیک "لووِن"( Leuven) هلند
۲۰- دانشگاه "بیرمنگام"( Birmingham) انگلیس
مقالات دیگر:

بازدید : 35
جمعه 15 اسفند 1399 زمان : 12:21

شهیدی که دفاع از کشور را بر دندانپزشکی و کاپیتانی سپاهان ترجیح داد
فرمانده گروه موشکی ۱۵ خرداد گفت: شهید غازی در شرایط قبل و بعد انقلاب در میدان حضور داشت و در عرصه ورزش به عنوان نیروی انقلابی فعالیت می‌کرد و به عنوان یک ورزشکار می‌تواند الگویی در عرصه ورزش برای جوانان باشد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار جلال احمدی بعداز ظهر امروز در ۳۷ امین سالگرد شهادت جاویدالاثر شهید حسن غازی اظهار داشت: شهید غازی از قهرمانان عرصه دفاع مقدس و الگوی بی‌بدیل و‌ جاودانه بود؛ ‌همانطور که‌ پیکر او در طلائیه جاودان شد نام او هم در آسمان‌ها جاویدان شد.
فرمانده گروه موشکی ۱۵ خرداد ادامه داد: شهید غازی در شرایط قبل و بعد انقلاب در میدان حضور داشت و در عرصه ورزش به عنوان نیروی انقلابی فعالیت می‌کرد و به عنوان یک ورزشکار می‌تواند الگویی در عرصه ورزش برای جوانان باشد.
وی تصریح کرد: او در سال‌های اول انقلاب به عنوان یکی از جوانان که حضرت‌امام از آن‌ها به نام سرباز ‌خود نام می‌برد فعالیت می‌کرد و در تمام عرصه‌های ورزشی، علم و دانش و فرهنگی حضور فعال داشت.
احمدی خاطرنشان کرد: شهید حسن غازی در‌ دانشگاه رشته دندانپزشکی قبول شد ولی به این رشته در این حیطه پشت پا زد و در دوره دفاع مقدس به‌عنوان فرمانده گردان وارد صحنه نبرد شد و از طرف فرماندهان، پایه‌گذار اولین گروه توپخانه محرم و ۱۵ خرداد شد.
فرمانده گروه موشکی ۱۵ خرداد گفت: امیدوارم که در ادامه مسیر این شهدا، خداوند ما را در راه سربازی و دفاع از آرمان‌های اسلامی ثابت‌قدم نگه‌دارد.
شاید بخواهید بخوانید: قالیشویی هفت حوض
شهید غازی، اسوه بی‌چون و چرای دهه سپاهان است
در ادامه این مراسم محمدرضا ساکت بیان داشت: شهید غازی به عنوان قهرمانی در باشگاه سپاهان و آسمان‌هاست؛ او بازیکن ارزنده در دهه ۵۰ و بازیکن تیم ملی بود و در این مسیر اسوه بی‌چون و چرا بازیکنان دهه ۵۰ و ۶۰ بود.
مدیرعامل باشگاه سپاهان تصریح کرد: این باشگاه شهدای زیادی داشته‌است؛ امروز سردیس این شهید والامقام در باشگاه رونمایی شد تا به عنوان الگوی ورزشکاران امروز و فردا باشد.
وی ادامه داد: مفتخریم از امروز تمثال این شهید به عنوان یک خورشید فروزان برای همیشه در باشگاه حضور داشته باشد و هم‌چنین تصویر او در باشگاه ۷۵ هزار نفری نقش جهان نیز نقش بسته‌است.
ساکت یادآور شد: ورزشکاران دهه ۵۰ و ۶۰ این شهید را به عنوان یک الگوی تمام عیار می‌شناسند و در خاطرات خود تعریف می‌کنند که مادر و پدر او نیز در زمان مسابقات به دیگر ورزشکاران کمک می‌کردند.
شهیدی که یک رهبر نظامی بود
سردار آقائی در مراسم غبارروبی مزار شهید غازی گفت: او فرمانده توپخانه ۱۵ خرداد و فرمانده توپخانه قرارگاه بود که در منطقه‌ای جلوتر از خط مقدم به‌نام سرپل به شهادت رسید و جسد او همان‌جا ماند.
فرمانده سابق دانشکده توپخانه سپاه ادامه داد: فرماندهان جنگ به مقام‌های اسمی خود توجهی نداشتند و خودشان را در صحنه نبرد مقدم‌تر دیگران می‌دانستند.
وی خاطرنشان کرد: شهید حسن غازی براساس حکم فرماندهی نمی‌کرد و یک رهبر نظامی بود؛ رهبری هنر فرماندهی از طریق قلب است و به عقیده من فرماندهی جسد و رهبری روح این جسد است.
آقائی اظهار داشت: در سال‌های قبل مادر شهید درخواست کرد که یادبودی برای شهید به جا بگذاریم و با تلاش‌های فرمانده اسبق فرمانده ۱۵ خرداد این یادبود ساخته شد.
همرزم شهید تصریح کرد: حسن غازی در دنیا به‌دنبال هیچ چیز نبود و حتی مزاری هم ندارد.
مقالات دیگر:

بازدید : 51
سه شنبه 5 اسفند 1399 زمان : 18:22

اقدامات بیمه نیروهای مسلح در دوران کرونا/ حذف نسخ کاغذی دندانپزشکی ناجا از ابتدای سال ۱۴۰۰

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح ضمن تشریح اقدامات و برنامه‌های این سازمان در مدیریت بحران کرونا از حذف نسخ کاغذی از خدمات دندانپزشکی ناجا از ابتدای سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر امیر نوروزی در بیست و هفتمین همایش معاونان، مدیران و رؤسای بهداشت، امداد و درمان ناجا در تشریح آخرین اقدامات و تسهیلات این سازمان در حمایت از مراکز درمانی نیروهای مسلح به ویژه در مدیریت بحران ویروس کرونا اظهار کرد: سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح خود را مکلف می‌داند که این فرمایش مقام معظم رهبری که "ما می خواهیم اگر کسی در خانواده‌ای مریض شد، آن خانواده جز رنج بیمارداری، رنج دیگری نداشته باشد" را به عنوان هدف مهم و راهبردی سرلوحه کار خود قرار دهد و با حمایت حداکثری از جامعه هدف دغدغه این عزیزان را در حوزه سلامت به حداقل برساند.

مدیر عامل سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح اضافه کرد: معاونت‌های بهداد و مراکز درمانی نیروهای مسلح به عنوان بازوهای توانمند ما در ارتقای سطح دانش پزشکی محسوب می‌شوند و از نظرات و پیشنهادات همکارانمان در این معاونت‌ها به منظور ارتقای بیش از پیش خدمات، استفاده می‌کنیم و برای ارائه خدمات بهینه و استفاده حداکثری از امکانات موجود در حوزه سلامت ناگزیر از بهره برداری ازظرفیت‌های خدمات الکترونیک سلامت و هوشمندسازی خدمات هستیم و با همکاری موثر و سازنده مرکز تخصصی دندانپزشکی امام علی(ع) ناجا پیشرفت‌های خوبی در حوزه خدمات الکترونیک دندانپزشکی داشتیم و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری پرونده خدمات الکترونیک دندانپزشکی تکمیل و از ابتدای سال 1400 نسخ کاغذی از این خدمات حذف شود.

بیشتر بخوانید: دندانپزشکی اقساطی

نوروزی در خصوص تسهیلات سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح در جریان همه گیری کرونا در کشور به ارائه خدمات غیر حضوری و نامحدود کردن اعتبار دفترچه‌های بیمه از تیرماه سال جاری اشاره و بیان کرد: برای رفع دغدغه بیمه‌شدگان از تیر ماه سال جاری، گزینه تاریخ اعتبار از دفترچه‌های درمانی سرپرست و همسر کارکنان حذف و اعتبار تا آخرین برگ دفترچه جایگزین شد که این اقدام کاهش رفت و آمد های درون شهری و درنتیجه جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری را در پی داشت.

مدیر عامل سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح در ادامه پوشش کامل بیمه‌ای و در تعهد گرفتن داروهای ابلاغی وزارت بهداشت در خصوص درمان بیماری کرونا، هزینه آزمایش‌های تشخیصی بیماری کووید 19 بر اساس پروتکلهای وزارت بهداشت و تعهد کلیه داروهای مصوب در پروتکل درمان این بیماری را از دیگر تسهیلات پیش بینی شده این سازمان در حمایت از بیمه شدگان سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: امکان بستری موارد اورژانس بیماران و زایمان و سزارین با فرانشیز رایگان برای بیمه شدگان در کلیه مراکز درمانی طرف قرار داد و غیر طرف قرار داد تا پایان سال جاری فراهم شده است.

وی در ادامه با اشاره به پرداخت مطالبات کلیه مراکز درمانی نیروهای مسلح تا پایان آبان ماه سال جاری، از پیش بینی 20 میلیارد تومان پیش پرداخت برای تقویت امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی مراکز درمانی ناجا خبر داد.

نوروزی در ادامه در خصوص برنامه‌های آینده سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح به برخط کردن 10 هزار داروخانه طرف قرار داد، حذف نیاز دفترچه‌های درمانی و ایجاد نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک، اجرای قانون تعرفه خدمات پرستاری، توسعه پایش سلامت سالمندان و خدمات بالینی در منزل ویژه بازنشستگان و بیماران ویژه، بازنگری در تعرفه و تعهد کمک هزینه عینک اشاره و بر لزوم توجه ویژه به خدمات سلامت محور پیشگیرانه در تعهدات بیمه‌ای تاکید کرد.

وی در خصوص پیش بینی بسته‌های حمایتی ویژه مدیریت بیماری کرونا به بیمارستان‌های نیروهای مسلح اظهارکرد: در جریان شیوع کرونا و خدمات رسانی بیمارستان‌های نیروهای مسلح به بیماران کرونایی، پرداخت هزینه‌های مراکز درمانی تحت پوشش در سال 99 بر مبنای تعرفه عمومی غیردولتی انجام شده که این اقدام 50 درصد افزایش تعرفه این مراکز نسبت به سال گذشته را در پی داشت.

نوروزی اضافه کرد: با هدف ارائه خدمات بهتر و به روزتر بیمارستان‌های تحت پوشش، تسهیلاتی در قالب پرداخت 5 میلیون ریال بابت هر شبانه روز بستری بیمار کرونایی بیمه شده در بخش‌های عادی و 10 میلیون ریال بابت بستری در بخش‌های ویژه به عنوان هزینه مازاد کرونا به بیمارستان‌های نیروهای مسلح پرداخت شد.

وی با اشاره به اعطای 213 میلیارد تومان تسهیلات در قالب پیش پرداخت برای بروزرسانی تجهیزات و تامین کالاهای مصرفی و سرمایه‌ای مراکز درمانی تحت پوشش نیروهای مسلح در سال گذشته، از تخصیص 80 میلیارد تومان اعتبار دیگر در سال جاری خبر داد که انتظار می‌رود تا ماه های ابتدایی سال آینده به بیمارستان‌های تحت پوشش تزریق شود.

مدیر عامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح اضافه کرد: به منظور ترغیب پزشکان برای همکاری با بیمارستان‌های نیروهای مسلح، طرحی را با موضوع یکسان سازی جز حرفه ای خدمات پزشکی بیمارستان های نیروهای مسلح با مراکز خصوصی و بخش دولتی به شورای عالی بیمه کشور ارائه کرده‌ایم.

مقالات دیگر ما: دندانپزشکی دیجیتال

قالیشویی قلهک

بازدید : 41
سه شنبه 28 بهمن 1399 زمان : 11:31

کارنامه نهایی آزمون دستیاری دندانپزشکی منتشر شد
کارنامه نهایی سی و چهارمین آزمون پذیرش دستیار در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سی و چهارمین آزمون پذیرش دستیار در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی در سال ۱۳۹۹ پنجشنبه ۳۰ مردادماه ۹۹ در ۱۸ حوزه امتحانی با حضور حدود ۲ هزار و ۱۰۰ داوطلب برگزار شد.

نتایج نهایی پذیرش در سی و چهارمین آزمون پذیرش دستیار در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی در سال ۱۳۹۹ روز ۱۷ آبان منتشر شده بود.

مطالب داغ: قالیشویی تهران نو

قالیشویی هفت حوض

ظرفیت پذیرش، تعداد ۲۴۶ نفر در ظرفیت آزاد و ۱۰۷ نفر در ظرفیت بومی و در مجموع ظرفیت ۳۵۳ نفر برای رشته‌های تخصصی دندانپزشکی در سال ۱۳۹۹ اعلام شده بود.

کارنامه نهایی سی و چهارمین آزمون پذیرش دستیار در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی امروز ۲۶ بهمن در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir منتشر شد.

مقالات مرتبط: دندان مصنوعی

بازدید : 56
چهارشنبه 22 بهمن 1399 زمان : 16:15

تیم‌های پزشکی و دندانپزشکی بسیج لرستان به منطقه «ده پیر» خرم‌آباد اعزام شدند
گروه استان‌ها- مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه لرستان گفت: ۲ تیم پزشکی و دندانپزشکی طرح شهید دکتر رهنمون به ده پیر خرم‌آباد اعزام شد.
سرهنگ عبدالوحید ملک آرا در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد اظهار داشت: به مناسبت دهه مبارک فجر و به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، کانون بسیج جامعه پزشکی زاغه و موسسه خدمات درمانی بسیجیان لرستان، دو تیم پزشکی ودندانپزشکی شهید دکتر رهنمون در راستای طرح شهید سلیمانی برای ارائه خدمات رایگان پزشکی و دندانپزشکی به روستای اسکین علیا منطقه ده پیر خرم‌آباد اعزام شدند.
شاید بخواهید بخوانید: قالیشویی
وی بابیان اینکه در این اعزام بیش از 270 نفر در بخش‌های عمومی، مامایی و بهداشتی ارائه خدمت کردند افزود: علاوه بر ویزیت و داروی رایگان مشاوره به تعداد 30 نفر توسط کارشناسان مربوطه انجام شد.
مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه لرستان با اشاره به ارائه خدمات درمانی رایگان به مردم این منطقه بیان کرد: علاوه بر خدمات درمانی و مشاوره‌ای، خدمات دندانپزشکی به تعداد 55 نفر بهصورت رایگان توسط موسسه خدمات درمانی بسیجیان استان ارائه و پک بهداشتی به مردم ارائه شد.

بازدید : 53
جمعه 17 بهمن 1399 زمان : 20:15

دندانپزشکی تخصصی با تعرفه دولتی در کرمانشاه آغار به کار کرد
کلینیک تخصصی دندانپزشکی، کلینیک شهید فتاحی شهر کرمانشاه در دومین روز از دهه مبارک فجرآغاز به کار کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، در دومین روز از دهه مبارک فجر کلینیک تخصصی دندانپزشکی، کلینیک شهید فتاحی آغاز به کار کرد.
فرزاد رضایی، رئیس دانشکده دندانپزشکی کرمانشاه در حاشیه این مراسم، اظهار داشت: با دستور و حمایت رئیس دانشگاه، کلینیک تخصصی دندانپزشکی در طبقه سوم کلینیک شهید فتاحی، با تلاش دانشکده دندانپزشکی و معاونت درمان، از صبح امروز آغاز به کار کرد.
بیشتر بخوانید: لمینت سرامیکی دندان
وی ادامه داد: این کلینیک با پنج یونیت دندانپزشکی در تمامی تخصص‌های دهان و دندان و با تعرفه دولتی آماده خدمت‌رسانی به همشهریان است.
رضایی اضافه کرد: ساعات کار این کلینیک همه روزه از چهار الی هشت عصر به استثنای روزهای تعطیل است
مقالات دیگر: قالیشویی نائین

بازدید : 78
سه شنبه 23 دی 1399 زمان : 10:11

دانشکده دندانپزشکی شهرکرد به فضای استاندار آموزشی نیاز دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: دانشکده دندانپزشکی شهرکرد به حدود ۵ هزار مترمربع فضای استاندار آموزشی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری نبود فضای فیزیکی مناسب و فاقد استاندارد‌های آموزشی را از مهمترین مشکلات دانشکده دندانپزشکی شهرکرد بیان کرد.

او اظهار داشت؛ در جهت رفع مسایل و مشکلات و ارتقای دانشکده دندانپزشکی شهرکرد، حدود ۵ هزار مترمربع فضای استاندار آموزشی نیاز است که مقرر شد جهت ترمیم و گسترش فضای فیزیکی و تجهیزات دانشکده این استان، حمایت‌های لازم از سوی وزارت بهداشت صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: قالیشویی

شیرانی افزود: به منظور حل موقت این مشکل و در جهت رفع نیاز‌های آموزشی، سوله‌ای به مساحت یک هزار متر مربع با ظرفیت ۵۰ یونیت در دو بخش در حال احداث می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: تأمین نیروی انسانی متخصص به صورت هیئت علمی، از طریق اصلاح چارت تشکیلاتی دانشکده، از مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

او همچنین استفاده از فرصت‌های آزمون‌های استخدامی جهت جذب نیروی انسانی غیر از هیئت علمی را از دیگر مصوبات این نشست عنوان کرد.

شیرانی در پایان گفت: افزایش کمی و کیفی رشته‌های تحصیلی دانشکده دندانپزشکی شهرکرد در اولویت است.

مقالات مرتبط: تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیت سرامیکی

بازدید : 62
سه شنبه 16 دی 1399 زمان : 9:40

مرکز تحقیقات دندانپزشکی در چهارمحال و بختیاری ایجاد می گردد

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی شهرکرد از ایجاد و راه اندازی مرکز تحقیقات دندانپزشکی در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، دکتر اکبر سلیمانی در تشریح سفر دو روزه دکتر بهزاد هوشمند دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مرکز تحقیقات دندانپزشکی با رایزنی دبیر محترم شورای دندانپزشکی و تامین دستگاههای مورد نیاز این مرکز تحقیقات از سوی معاونت محترم تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، در استان ایجاد و راه اندازی می شود.

وی افزود: همچنین دهکده دندانپزشکی و oral park health و مرکز dental hospital به صورت پایلوت در کشور در بیمارستان آیت الله کاشانی(ره) شهرکرد احداث و راه اندازی خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی شهرکرد در ادامه از تخصیص ۵ میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت بهداشت جهت خرید تجهیزات دندانپزشکی در این استان خبر داد.

دکتر سلیمانی با بیان تامین نیروی هیات علمی مورد نیاز دانشکده دندانپزشکی شهرکرد توسط دبیرخانه دندانپزشکی وزارت بهداشت اظهار داشت: جهت ماندگاری اعضای هیات علمی و بهره مندی از اساتید باتجربه مقرر گردید، تهیه بسته ماندگاری اعضای هیات علمی تصویب و اجرایی گردد.

وی اضافه کرد: در این راستا سهمیه مناسب بصورت سالیانه در فراخوان جذب اعضای هیات علمی تخصیص خواهد یافت.

دکتر سلیمانی تصریح کرد: جهت تامین پرسنل مورد نیاز و بهره مندی از نیروی انسانی با تجربه نیز مقرر گردید، ظرفیت ویژه در ازمون استخدامی اتی دانشگاه به دانشکده دندانپزشکی اختصاص داده شود.

وی از بکارگیری نیروهای بخش خصوصی بصورت قرارداد حجمی خبر داد و گفت: قول مساعدت برای رایزنی از سوی دبیرخانه ی دندانپزشکی وزارت بهداشت برای افزایش مدت زمان و دوره های تمدید طرح برای نیروهای طرحی اموزش دیده و ماهر دانشکده داده شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی شهرکرد در ادامه افزود: در راستای حل مشکل کمبود فضای فیزیکی دانشکده دندانپزشکی شهرکرد هم مقرر گردید با تکمیل ساختمان مسکن و شهرسازی و سوله تا اخر سال ۹۹ سه بخش ۲۵ یونیته به دانشکده دندانپزشکی تحویل گردد.

دکتر سلیمانی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی پروژه احداث ساختمانی دیگر برای دانشکده دندانپزشکی خاطرنشان کرد: این ساختمان با حداقل ۵ بخش دارای یونیت می باشد که پیش بینی می شود تا خرداد ماه سال ۱۴۰۰ حداقل دو برابر شرایط فعلی تکمیل گردد.

شاید بخواهثید بخوانید: هزینه لمینت دندان در 1400

وی پیگیری و احداث پروژه ملی-بین المللی مجتمع جامع آموزشی، پژوهشی، درمانی خدماتی ، مشاوره ای علوم دندانپزشکی به صورت پایلوت در این استان را از دیگر دستاوردهای سفر دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

دکتر سلیمانی اضافه کرد: جهت تامین اتاق عمل ثابت مورد نیاز جراحان فک و صورت و بکارگیری متخصصین پاتولوژی دهان و فک و صورت در ازمایشگاه بیمارستان آیت الله کاشانی (ره) شهرکرد از اقداماتی است که از سوی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری پیگیری می گردد.

وی در پایان یادآور شد: به منظور اصلاح و افزایش چارت تشکیلاتی تا ۴۷ پست عضو هیات علمی و افزایش پست سازمانی پرسنل دانشکده دندانپزشکی شهرکرد، توسط دانشگاه و دبیرخانه دندانپزشکی رایزنی و پیگیری تا وصول نتیجه انجام خواهد شد.

مقالان دیگر: لمینت دندان اقساطی

بازدید : 50
سه شنبه 9 دی 1399 زمان : 14:30

توزیع کارت آزمون ملی دندانپزشکی آغاز شد

تهران- ایرنا- توزیع کارت چهاردهمین دوره آزمون ملی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور آغاز شد.

به گزارش روز دوشنبه مرکز سنجش آموزش پزشکی، دریافت کارت ورود به جلسه چهاردهمین دوره آزمون ملی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور از طریق سایت این مرکز به نشانی Sanjeshp.ir امکان پذیر است.

به گزارش ایرنا، در این آزمون ۳۰۵ نفر ثبت نام کردند. چهاردهمین آزمون ملی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور روز پنجشنبه ۱۱ دی ماه ۹۹ در دو حوزه دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران برگزار می شود.

آزمون ملی دندانپزشکی آزمونی به منظور معادل سازی مدرک دندانپزشکی دانش آموختگان دندانپزشک ایرانی است که در دانشگاه های خارجی و مورد تایید وزارت بهداشت تحصیل کرده اند.

این آزمون دو مرحله نظری و عملی است. آزمون نظری نیز در دو بخش علوم پایه و دروس اختصاصی برگزار می شود. سهم نمره علوم پایه ۲۵ درصد و سهم نمره دروس اختصاصی ۷۵ درصد از نمره کل است.

مقالات دیگر:

دندانپزشکی در منزل

بازدید : 110
شنبه 22 آذر 1399 زمان : 21:14

دبیر کارگروه تحول و تعالی دندانپزشکی و علوم مرتبط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: راه‌اندازی سامانه تعالی دندانپزشکی کشور شاخص‌ترین اقدام کارگروه تحول و تعالی دندانپزشکی و علوم مرتبط دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود، اقدامی که زمینه طرح‌های بعدی این کارگروه را فراهم آورد.

راه‌اندازی سامانه تعالی دندانپزشکی کشور شاخص‌ترین اقدام کارگروه تحول و تعالی دندانپزشکی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید اکبری دبیر کارگروه تحول و تعالی دندانپزشکی و علوم مرتبط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در اجرای بسته آمایش سرزمینی، مأموریت‌گرایی، تمرکز زدایی، ارتقای توانمندی دانشگاه‌ها و اعطای مأموریت‌های ویژه به کلان مناطق؛ مرکز تعالی دندانپزشکی به عنوان یکی از مأموریت‌های ویژه، به کلان منطقه ۹ واگذار شده است.

او افزود: با عنایت به اینکه در خصوص دندانپزشکی بر خلاف دیگر مأموریت‌های ویژه، دبیرخانه مرتبط و همنام در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موجود بوده و برای پرهیز از دوباره‌کاری و موازی‌کاری‌هایی که موجب هدر رفت توان و نیروی نخبگان کشور می‌گردد، تلاش شده تا مدلی برای این همکاری طراحی شود که موجب هم‌افزایی مضاعف تلاش‌ها و توانمندی‌های موجود در ستاد وزارت خانه و مرکز تعالی شود.

بیشتر بخوانید

برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری خراسان رضوی به صورت مجازی

دبیر کارگروه تحول و تعالی دندانپزشکی و علوم مرتبط دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مرکز تعالی به عنوان بازوی مطالعاتی و برنامه‌ریزی و مسئول مدیریت اطلاعات و شواهد و تصمیم‌سازی با بهره‌گیری از خرد جمعی نخبگان سطح کشور بوده است، ادامه داد: این مرکز در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها زمینه لازم را با پیش‌بینی آینده و نیاز‌های سلامت دهان و دندان کشور برای دبیرخانه فراهم می‌کند.

اکبری بیان کرد: شاخص‌ترین اقدام این کارگروه سازماندهی جهت مدیریت نخبگان و ذی‌نفعان دانشکده‌های دندانپزشکی کشور از طریق طراحی و راه‌اندازی "سامانه تعالی دندانپزشکی کشور" و سیستم رابطان دانشکده‌های دندانپزشکی به عنوان بخشی از فرآیند منتخب جشنواره شهید مطهری بوده که از این طریق ارتباط پویا و مستمر بین دبیرخانه دندانپزشکی و تخصصی با دانشکده‌ها از جهت ارسال نیاز‌ها و اطلاعات در برنامه‌ریزی‌ها و از طرف مقابل و همچنین ارسال برنامه‌ها و توضیحات و پشتیبانی اجرایی برنامه‌ها از سوی طرف مقابل صورت گرفت که این اقدام زمینه‌ای برای طرح‌های بعدی کارگروه تحول و تعالی دندانپزشکی و علوم مرتبط دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود.

او تصریح کرد: مدیریت تدوین کتب مرجع دندانپزشکی کشور با کمک بیش از ۶۰۰ نفر از اساتید منتخب کلیه دانشکده‌ها و برخی اساتید ایرانی خارج کشور از اقدامات شاخص صورت گرفته پس از راه‌اندازی سامانه تعالی دندانپزشکی کشور بوده است.

مقالات دیگر:

لمینت دندان اقساطی

تعداد صفحات : 0

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • Ú©Ù„ مطالب : 151
  • Ú©Ù„ نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 26
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 12
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ امروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ دیروز : 0
  • بازدید هفته : 52
  • بازدید ماه : 595
  • بازدید سال : 1774
  • بازدید Ú©Ù„ÛŒ : 6617
  • کدهای اختصاصی